Rubriken är svåra...

En vanlig lördag idag, precis som vilken som helst :). Jag är ledsen för en sån dålig uppdatering på bloggen, men igår va jag helt slut i kroppen. Kom hem sent och jag orkade helt enkelt inte blogga igår kväll. Sen idag har vi varit i stallet och ridit, sen har jag mest tagit det lugnt med min lilla älskling. Jag tror nog både han och jag är stört trötta idag, han sover mysigt bredvid mig på sin lilla kudde och jag ska strax stänga av datorn, krypa ner längre ner i sängen och kolla på en film som går på 4:an.

Men iaf igår så vad det ju 11.11.11 och shit vad folk tjatade om det. Inget speciellt ju förutom att det är bara ettor, så långt sökt! Men igår så åkte vi in till mammas jobb, hjälpte henne att handla kläder åt min bror eftersom han behövde det. Sen gick mamma till läkaren och nu är hon sjukskriven fram tills den 12 december, mysigt! Det innebär att det lär bli mamma mysigt fika dagar med min mamma och även storasyster som är sjukskriver för exakt samma anledning som mamma. Dock är min syster ny opererad, så vi får hoppas det blir bättre för henne nu. Men åter till gårdagen, efter mamma hade varit hos doktor så möte vi upp min andra syster, så hon fick shoppa lite grann. Sen blev det hemgång och så, Loke sköte sig utmärkt som han alltid gör när vi är ute och åker..

Sen har vi idag, vi for till stallet på morgonen för att rida. Syster red ena hästen i ridhuset och jag valde att rida ut själv. Eftersom lilla (stora) Lovis inte har någon kondition så finns det ingen anledning för oss att plågas i ridhuset som endast går runt och runt. Så tog en skritt tur, travade lite grann så hon får röra på sig lite grann den tjockisen. Slutade med att hon blev så pigg att hon började galoppera, haha men sötnosen tvär stannade och insåg hur jobbigt det var. Efter stallet åkte vi till Maxi för att mamma skulle handla lite grann och även syster. Sen dess har vi bara varit hemma och latat oss, jag har plockat ordning på rummet och fixat lite grann.

Imorn är det den 13 november och det innebär fars dag, så det lär väl bli lite mysig middag och fika här hemma för vår del. Vad brukar ni göra på farsdag? Något speciellt? Restaurang besökt eller något annat spännande, berätta alltid kul att veta hur andra ”firar” såna dagar. Annars blir det väl som vanligt stallet, men imorn blir det dock inge rid pass eller kanske ska fråga syster om jag får rida hennes lilla donna, fast den snälla självklart. Är fortfarande livrädd varje gång jag sätter mig på hästryggen.

Men nu ska jag stänga av datorn och kolla på filmen, God natt !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback