Första Advent

Som tiden rullar på, detta år har gått otroligt fort! Imorse när jag vaknade kunde jag inte första varför det var så hysteri runt denna dag, tills jag tänkte lite extra och kom på "fan det är första advent idag!" Det känns otroligt konstigt, det är ingen snö på marken och det är fortfarande runt 8+ på dagarna.
Känns som om det vara var något veckor sen jag gick ut första året på gymnasiet och plågades i värmen i somras, men det är 6 månader sen dess.
Men på något sätt så känns det bra att detta år har gått fort, jag är liksom redo för 2012.
Så idag skulle jag vilja mysa lite extra med familjen och julpynta ordentligt! :). Men eftersom halva familjen är borta, så får jag nöja mig med att städa ordning här hemma innan mamma kommer hem igen. Sen blir det att fundera ut något middag till folket här hemma! Känns bra att jag blir hemmafru i huset när mamma inte är hemma, men jag vet med mig själv om inte jag fixar så blir det ingen middag för vår del ;).
Sen ska jag rota lite grann i garaget efter lite julpynt som jag kan stoppa in i rummet, nån julkänsla måste jag få. Men jag måste även be till gud lite grann och längta lie extra, så det där fina snö täcket kommer snart, jag saknar det nämligen! :)

Saknar ni snö? Längtar ni tills snön kommer? :)


Stockholm blir så fint, när snön lägger sin som ett täcker över staden!
Men nu ska jag ta Loke som har vaknat igen efter en powernap i sin säng, så blir det att trolla fram till middag till pappa och bror min :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback