Från början till slut!

Jag tänkte underlätta för er alla och berätta hur allt är och hur det kommer bli efter min son är född. Det mesta är för att det kommer nya läsare lite då och då =). Så vi tar det lungt och sakta ifrån början igen:

Jag är en 16 årig tjej som just nu pluggar på hel tid på gymnasiet fram till sommaren, i oktober förra året fick jag beskedet att jag va gravid. Efter mycket tänkande och så bestämde jag mig för att behålla barnet, pappan till barnet är inte helt överlycklig över att jag gjorde det valet. Men det är sånt som händer, pappan till barnet och jag är inte tillsammans längre. Då jag ansåg att det inte fungerade mellan oss längre, så vi gick skilda vägar. Men han fick för vår sons skull och kommer nog ta sitt ansvar, när vår son kommer till världen! Jag är beräknad till den 12 Juli - 2011 just nu har jag inga planer för hur livet kommer bli. Jag går första året på gymnasiet och kommer plugga fram tills sommaren, efter det så kommer jag ta ett år uppehåll och vara mamma ledig med min son. Jag bor fortfarande hemma och det lär bli så även efter min son är född, då jag inte har råd eller möjlighet att flytta till en egen lägenhet just nu, det får bli lite senare =). Jag anser även att det kan vara skönt att ha mina föräldrars stöd och som kan hjälpa till om det skulle vara något! Men självklart vill jag komma hemifrån och kunna leva ett eget liv med min son, men jag har som sagt inte råd för det just nu och det är rätt omöjligt eftersom jag är en ensamstående mamma till min son. Det har självklart varit en annan sak, om K (pappan) skulle vilja haft vårt barn. Då hade det nog blivit så att vi kunde ordnat något tillsammans, men livet blir inte alltid som man tänkt sig.

Jag hoppas att detta inlägg ska fånga lite klarhet i det hela, alltid svårt att hänga med hur allt ligger till och så =). Men nu ska ni nog fått veta det mesta!

Kram

Kommentarer
sofie :-) säger:

Lycka till med allt, du kommer säkert klara det galant! :-)

Kram

2011-05-04 | 13:16:29
Bloggadress: http://teodorsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback