Förlossningen

Igår eftermiddag fick jag väldigt kraftiga värkar, som gjorde galet ont i hela kroppen! Men jag försökte verkligen att bita mig igenom de, så jag följde med mamma och syster för att skura box i stallet. Men det slutade med att jag låg i syster badkar i hopp om att värkarna skulle sluta. Men det gjorde det inte och allting blev mycket värre, när det var dags att åka hem igen mådde jag pyton och ville bara dö för tillfället! Gick lägga mig i soffan ett tag och tog två alvedon, vilket inte ens hjälpte ett dugg. Tillslut hade jag så ont att jag kräktes, men jag försökte bita ihop samtidigt som jag halv skrek eller inte riktigt skrek men lät väldigt mycket ;). Men vid klockan 21, orkade jag inte mera utan jag gav upp och ringde till förlossningen, de ville att jag skulle komma in. Så jag satt på mig kläder, kräktes en gång till och sen va det bara att rulla mot förlossningen! Värkarna var fruktansvärda och jag ska nog aldrig gnälla på tjejerna på programet " livet på BB". För fyfan vilken smärta det är, så jag ska låta bli och klaga på någon annan! Jag har högsmärt tröskel, för i måndags hände jag inte ens av förvärkarna. Men iaf väl inne på förlossningen fick jag ligga på ctg, ta urinprov, blodprov samt blodtryck, urinet visade protoin som vanligt. Jag börjar bli van, men det var nog lugnt för de sa ingenting om det. Efter ett tag så kom doktorn för att undersöka mig, det visade sig att jag är öppen 1,5 cm. Inte mycket, men både doktorn och barnmorskan sa att jag var i öppningsfasen och att det kanske bara är några timmar ifrån att föda, YES =).
Fick erbjudande att bli inlagd på avdelning 12, samma som jag låg på när mina njurar krånglade. Men jag vill verkligen inte ligga inne, visseligen skulle jag få smärtlindring för värkarna och så. Men jag ville hem, så jag fick med mig några tabletter hem som jag ska ta när värkarna är som värst. Men barnmorskan trodde inte riktigt att jag skulle hinna äta upp alla innan det är dags att föda, så vi får se :). Om jag hade valt att legat kvar inne, så hade jag fått göra det tills det är dags för mig att föda, vem vet liksom hur många timmar det kan ta!?

Men som det lät på barnmorskan och doktorn, så vad det inte så långt kvar. Men jag måste verligen tacka doktorn och barnmorskan, för de va verkligen helt underbart trevliga emot mig! De hade verkligen lät och uppfattat min ålder, så de gav mig verkligen stöd och sa att det var helt okej om jag ville ligga inne, det kändes helt underbart att få stöd ifrån de. Eftersom de flesta har avvisat mig och sagt åt mig att ta alvedon och ställa mig i duschen, men de lyssnade verkligen på mig och ville verkligen stötta mig, TACK, ni var helt underbara!! =).

Så nu är det bara att vänta, jag ger honom tills söndag på sig. Men hoppas han kommer tidigare, börjar känna av värkar nu igen. Hoppas baa de inte blir lika starka, för mamma ska bjuda mig, syster och Jasmine på middag ute. Så ska ställa mig i duschen, äta frukost och sen bär det av in mot stan för att möta syster och mamma =)

Det blir mer bloggning i eftermiddag/kväll, kanske kastar in ett innan jag drar mig mot stan :)
Puss & Kram

Jag är redo nu att bli mamma!


Kommentarer
Patience -Ung & gravid säger:

ååååååååååååååååååååh pirrigt :D Lycka till nu !

2011-06-30 | 09:53:07
Bloggadress: http://mylovingbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback