Stämmer det?!







"Stenålders kärringar!"

Jag har suttit på familjeliv.se och läst ett inlägg, jag blir trött på dessa stenålders kärringarna som trycker ner oss yngre som väntar barn. Varför har alla så svårt att tro att vi inte skulle klara av det?! Alla dessa äldre mammaor tror vi är helt inkompitenta och tror vi ska lämna bort barnet till någon i släkten för att kunna leva livet när vi känner för det!

Det är helt fel, jag förstår inte hur alla tänker riktigt!

 

Jag är 16 år, jag bor hemma och jag pluggar på hel tid på gymnasiet. Jag ska få en son till sommaren, som jag SJÄLV valt att behålla, tror ni då jag skulle lämna ifrån mig honom då?! Jag skapade honom, jag valde att behålla och jag kommer stå för det också. Jag är ensamstående om man kan säga så, pappan vill inte ha honom. Jag tar det, eftersom det var jag som valde att behålla!

Jag kanske inte har något välbetalt jobb, en super utbildning, ett eget hus eller allt som man säger! Men jag kan få det, bara för att jag får barn tidigt betyder inte det att jag inte kan få det senare i livet. Jag kommer fortsätta plugga i gymnasiet på distans, jag kommer få ta studenten och jag kommer ge mig fan på att klara det här. Visst jag kommer få jobba i en brant backe tills jag har det ordnat i mitt liv. Men jag kommer fortsätta bo hemma, jag kommer plugga och så fort min lilla son blir äldre, kommer jag börja jobba på helgerna!

 

Men visst jag råder ingen att skaffa barn så pass tidigt som jag, men om man nu är gravid och inte vill göra abort. Borde man stötta dessa tjejer istället för klaga och gnälla på de, vi får höra det så det räcker ändå!

Ibland kan man fan tro att dessa äldre lever på att kasta skit på oss andra, som har det lite svårare ställt!

Mina föräldrar kommer ställa upp, men jag kommer ändå få föräldrarpening och barnbidrag. Detta får man även fast man har ett välbetalt jobb, jag tror knappast någon tackar nej till det!

 

Jag går in i sjätte månaden imorn ( vecka 21), jag pluggar i skolan, jag fixar betyg och jag gör allt jag kan. Men nej jag kan inte jobba, plugga och "tjäna" samhället som alla klagar på att man ska göra innan man skaffar barn!

 

 

Så jag ber er att sluta klaga på oss unga mammor, och om jag inte klarar mig bra, så lovar jag att jag ska informera om det, så ni kan få säga " vad vare jag sa" och skratta mig i ansiktet!

 


Detta inlägg skrev jag på min gamla graviditets blogg i början av allting! Jag va i ungefär i vecka 21 tror jag och inlägget stämmer rätt bra! Gravidhormonerna va många och mycket där, sen ska vi inte ens prata om känslorna jag hade inom mig under den tiden :)..

Kommentarer
juksela, 16 år och blivande mamma säger:

Bra skrivet !..

2011-10-26 | 13:07:59
Bloggadress: http://www.nattstad.se/ungmamma94
Fanny säger:

Är inte tonårsmamma elr något men håller med dig helt!! Så jävla töntigt att bara ta för givet att tjejer som blir mammor tidigt är dåliga mammor. Vem bryr sig om att ge dem en chans liksom, vi bara drar all över en kant!!



Idiotiskt och sjukt elakt att göra så.

2012-01-30 | 21:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback