Fly eller stanna

Ibland funderar jag på varför jag alltid har velat flytta härifrån, sen jag kom upp i 9:an så har jag alltid velat flytta och fly från allting. Kanske jag vill fly ifrån allt gammalt som hänt här, men varför fly?
Jag har alltid velat sticka långt här ifrån, till Skåne eller högt upp i landet. Just för att jag valde en annna väg än vad mina andra vänner valde, för att jag kanske för att jag alltid gjort allting som jag själv velat! :).



Men ikväll slog det mig, jag tänker inte rymma eller fly från allting längre. Det spelar ingen roll om jag så flyttar upp till Kiruna, det kommer alltid bli samma sak och även ner i Skåne. Så jag skiter i att sticka här ifrån, jag kan alltid få ett underbart liv här i Stockholm. Så ikväll när vi låg på E4:an påväg hem från storasyster, när jag såg alla dessa höghus med alla små adventsstakar så lyser upp deras hem. Då insåg jag för första gången i mitt liv att "fy, vad Stockholm är fin".
Det är första gången jag tycker att Stockholm är fint och då insåg jag att just i den här staden ska jag bo och låta min framtida familj växa upp :). Även om jag aldrig kommer vilja bo mitt inne i stan, så kommer jag vilja bo lite grann utan för stan.

Stockholm är super mysig stad!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback