Nytt försök!

Jag gör ett nytt försök i att blogga nu då, i hopp om att lilleman fortsätter sova! :)
Dagarna rullar på som bara den och jag hinner knappt med själv längre, imorn är lilla Loke hela 5 veckor helt otroligt!! :)

Men iaf, igår vad det onsdag och den dagen spenderades lite snabbt på sjukhuset för en storlek större på frejkabyxan! Sen for jag och syrran i mamma jobb för att plocka upp mamma efter jobbet, men eftersom mamma jobbade åkte vi in till stor stan för jag skulle kolla angående sätta in löshår, fyfan tror jag dog där ett tag, satan i gatan va dyrt det va!! Men det är något jag verkligen vill, så jag ska nog flörta med mina föräldrar ett tag. Sen åkte vi tillbaka och kollade i en annan affär, dock så började ju det spöregna och smarta lilla jag hade glömt regnskyddet hemma!! Stackars lilla Loke, men han sov så sött och snällt i vagnen så han va nöjd :). Jag och syrran samt hennes hund så ut som ett par dränkta katter, va helt genom blöt efter att vi kom på att vi skulle springa till bilen :). Det behövdes helt enkelt ingen dusch igår kväll :).
Men det var gårdagen det, idag så fick jag lite lätt svaj på mitt tålamod imorse (det tidigare inlägget) när lilleman inte alls ville sova! Så jag for ut på en promenad med honom, då somnade han snällt i vagnen :).
Annars idag har jag varit på möte med gymnasiet här hemma, angående plugga upp min matte! Så jag fick med mig lite uppgifter hem och så, som jag ska ha fixa tills på fredag nästa veck, då jag ska åter på möte med honom igen :). Hoppas verkligen vi kan lösa det hela, skulle vara super skönt! Om jag har tur kanske jag får hoppa i tvån på en gång, vi håller tummarna för det iaf ;).. Efter mötet for vi vidare till andra syster för lite fika, satt och snackade ett tag. Sen var det dags att fara hemåt så lilleman fick sova, men det är snart dags igen att åka.

Kl 16 har jag tid för BVC, det är runtinkontroll. Skulle dit imorn egentligen, men det blev ändrade planer för morgonen dagen :). Imorn far vi ner till min moster i södertälje och har en hel dag där nere, ska bli mysigt att komma iväg lite också.
Idag jobbar även mamma sista dagen idag innan semester, om vi inte räknar med helgen då.. Sen blir det väl massa äventyr och bus för vår del under mammas semster! Jag lovar att jag ska bli bättre med att fota, så det blir mer bilder till bloggen :).
Det blir att fixa lite bilder under dagarna och under kommande veckorna, jag får låna mamma systemkamra ;)

Men nu ska jag slänga mig i soffan tills lilleman vaknar för lite mat, sen far jag till BVC :)



Kommentarer
Amzie -- blir mamzie säger:

Svar: jag tror inte alls att det har med frejkabyxan att göra, bara med humöret. Ge bärselet en chans till, du kommer älska det när du får det att funka :)

2011-08-11 | 14:36:44
Bloggadress: http://amzie.blogg.se/
Elin, mamma till Isak 2 mån säger:

Hej! Har följt din blogg ett tag då jag av en slump hittade hit och insåg att vi skulle ha barn typ samtidigt. Är dock äldre än dig, 26, men det har varit kul ett följa dig ändå. Och trots att min son kom 6 v tidigare ön beräknat. Ville bara tipsa dig om att köpa en bärsele eller bärsjal, själv har jag båda. Perfekt när man vill/ behöver få saker gjort men den lilla bara nöjer sig med att vara i famnen. Jag har en easyhug, bärsjal och den är supermysig. Lite skoj oxå när jag insåg att du bor i Märsta, flyttade därifrån i fjol, bodde mittemot gymnasiet där di var och snackade matte häromdagen! Så nu vet du allafall att jag brukar kika in här hos dig! / Elin

2011-08-11 | 21:08:58
Bloggadress: http://fackla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback