Lista

Hittade en rolig lista på Rebecca´s blogg (www.reboow.blogg.se)

GRAVIDITET:


När fick ni reda på att du var gravid? den 29 Okt 2010

Var det planerat? Nej

Mådde du illa under graviditeten? Ja, rätt mycket i början

Hade du mycket foglossningar? nja lagom

Hade du någon hormonrand? nej, haha vad är det?

Fick du bristningar på magen? Ja, som bara den!!

Vad trodde du att det skulle bli för kön? Trodde båda pojke/flicka, trodde det var tvillingar! :)

Vad ville du att det skulle bli för kön? Pojke, men flicka hade varit lika välkommet :)

Hade du några speciella cravings? ja, slush (isdricka) och vanlijyoughurt med banan och chokladsås :)

Vad gillade du för mat? allt möjligt

Någon maträtt du avskydde? pizza, usch!

Hade du halsbränna? Ja, lite grann i slutet

Behövde du kissa ofta? nja, lärde mig att hålla mig :)

Hur mycket gick du upp? 15 hemska kilon!

Är du nöjd över din graviditet? Ja såklart!

Var du rädd för förlossniningen? nope, ville ha min son :)


FÖRLOSSNINGEN:

När startade din förlossning? 7 juli 2011

Vilken vecka var du i? v.39+2

Gick du över tiden? nej

Hur startade din förlossning? småvärkar i ryggen

När åkte ni in? Natten till 8 Juli, va inne kl 23.30

Hade du någon bedövning/smärtlindring? Ja, EDA och lustgas

Hur länge hade du värkar? förvärkar hade jag sen vecka 30, men annars från 2 på natten.

Tyckte du att värkarna gjorde ont? Ja, när de blev som kraftigast!

Grät du? nej

Skrek du? nope

Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? kommer ihåg :)

Hur lång tid tog krystvärkarna? 10 minuter

Vem var med på din förlossning? 1 barnmorska, 1 sjuksköterska, min syster och min mamma

Hade du ont efteråt? nej inte direkt efter

Är du nöjd över din förlossning? Ja, jag är riktigt stolt! :)

 

 

BEBISEN:

Mådde bebisen bra när den kom ut? Ja, men han va lite blå/lila

Vad blev det för kön? Pojke

Vad vägde han/hon? 3420 gram

Hur lång var han/hon? 51 cm.

Huvudomfång? 34 cm.

Ville bebisen amma på en gång? Ja, jag tror det?

Hade bebisen gulsot? Nej

Mådde bebisen bra under bb-tiden? Ja, han mådde super bra :)

Vad fick han/hon för namn?? Loke

Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Jag valde namn själv, för att jag tyckte om det och det är inte så många som heter det :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback