Varför nytt ultraljud

Det va ett tag sen jag fick reda på att min moderkaka låg framför bebisen, när jag va i vecka 25 så åkte jag in till sjukhuset pga att jag hade en liten blödning och väldigt ont i sidan av magen. Så skolsyster + barnmorska tyckte att jag skulle kolla upp det, sagt och gjort så körde pappan till barnet mig till sjukhuset i Uppsala, eftersom jag pluggar där och det var närmare.  Väl därinne så var jag tvungen att vänta ett tag, sen så fick jag mäta värkarna och min pojkes hjärtljud. Sedan fick jag även lämna urinprov, dock visade det ingenting. Men sedan kom doktorn in och ville göra ett ultraljud och även undersöka mig, så han började med att undersöka mig men fann ingenting konstigt. Efter det så gjorde vi ultraljudet och allt va helt normalt med bebisen, förutom att min moderkaka låg framför och det va tydligen inge bra. Så han bestämde att jag behövde göra ett nytt ultraljud när jag är i vecka 32, för att se om moderkakan har flyttat på sig. Om den inte har flyttat på sig, så kan jag behöva göra kejsarsnitt.
Men om den nu inte har flyttat på sig efter detta ultraljud, så lär de planer ett kejsarsnitt, någon vecka innan min son är planerad att komma.

Men jag hoppas att moderkakan har flyttat på sig,annars blir jag lite orolig. Jag är redan det, men jag lär bli ännu mer orolig om jag måste göra kejsarsnitt :). 
Men jag ska släppa den tanken tills den dan är här, så länge ska jag fokusera på mina studier och sånt, :). Det är väldigt skönt att jag är ledig när den dagen kommer och så :).

Men nu ska jag försöka plugga lite grann, känner mig fruktansvärt dålig som inte har gjort det på hela dagen!


Min älskade bebismage (vi är inte alltid överrens)

Kommentarer
Zandra säger:

det är inte så att moderkakan ligger för där bebisen ska komma ut då?

då brukar dom göra KS.

det kommer ju att gå bra vilket som! dom vet vad dom gör.

2011-04-18 | 21:05:04
Bloggadress: http://bloggzandra.blogspot.com
Gabbi 17 år och mamma :) säger:

Hej hittade dig på familjeliv och såg att du letar andra unga mammor. Jag är 17 år och mamma till en 7 månaders son :) har en blogg där jag skriver om min roll som mamma min sin och lägger upp väldigt mycket bilder. Vill gärna hjälpa andra gravida unga eftersom jag själv var oroligt när jag var med barn. Så komentera gärna om du undrar något :) hoppas verkligen allt går bra för dig. http://gabbimk.blogspot.com/

2011-04-19 | 21:56:19
Bloggadress: http://gabbimk.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback