Vad ska man packa ner i väskan för bb ?

Kom in på tankarna " vad packar man ner i väskan för bb " ?
Ja, vad sjutton ska man ha med sig förutom kläder till mig och lilla plutten och sedan papprerna ifrån barnmorskan, men mer då? Visst det är rätt långt kvar tills det är dags och så, men rätt länge nu så har jag fått känslan av att han kommer komma tidigare än tänkt. Drömmer konstiga drömmar om att han kommer vara för tidigt född och att förlossningen kommer sätta ingång mellan vecka 35-38, vet inte varför jag drömmer om det. Men det kanske har med att göra att jag har kraftiga sammandragningar och att det ibland känns som om jag går med hans huvud mellan mina ben! Nej usch, nu skrämmer jag upp mig ÄNNU mera! Men tänkte dra upp en lista på vad jag har tänkt att packa ner i baby väskan för bb och om jag missar något kan ni väl kommentera det :)

  • kläder till lilla plutten
  • kläder till mig
  • underkläder och bhar till mig
  • bröst inlägg
  • papprerna ifrån barnmorskan
  • napp till plutten
  • filt till honom
  • bindor och tamponger
  • Plånbok (iaf leg)
Vad är det som fattas? Är helt slut i huvudet idag, så det skulle vara bra om någon kommeterar ifall jag glömt något :).
Är nervös för att glömma något viktigt eller något jag verkligen kommer behöva, dock så behöver ni inte skriva "dator" jag är där för att föda barn inte surfa på internet :)

Puss & Kram

Kommentarer
Anonym säger:

Men tamponger? De få du väl inte använda pga infektionsrisken.. Eller?

2011-04-29 | 13:43:45
Anonym säger:

totteband! (hårsnodd) :D

sök på internet. hittade en massa listor som andra hade ;)

2011-04-29 | 14:28:12
Zandra säger:

Inga tamponger. du ska inte använda tampong efter att du fått barn. alltså sen när mensen kommer igång igen men inte till blödningarna efter.

ta med ett par bekväma tofflor eller sockar.

glöm inte mössa till lillskrutten. det är viktigt.

jag vet inte hur det ser ut där du ska föda barn men jag tog med mig shampo och sånt till duschen.



jag skriver igen om jag kommer på något nytt.



förresten så är det toppen om du sover med filten i din egen säng ett tag innan bebisen kommer ut. för då har den "mamma-lukt" när han ska använda den i "plastbyttan" på BB.

2011-04-29 | 17:39:11
Bloggadress: http://bloggzandra.blogspot.com
Johanna säger:

Alltså tampong ska du absolut INTE använda när du precis fött barn! Det du får efter förlossningen kallas för avslag, det kan komma ganska mycket blod och det kommer från såret där moderkakan suttit. Om du använder tampong, så är risken för infektion väldigt stor! Dessutom kommer du vara ganska uttöjd och det är verkligen inte bra att vara där och pilla med fingrarna direkt efter! Tro mig du vill inte ha livmoder inflammation, det fick jag efter min förlossning, det gör förbannat ont!



Det kommer att finnas extra stora bindor på förlossningen och BB, som jag rekomenderar att du använder, det går åt några stycken.



Lycka till med allt!

2011-04-29 | 21:36:55
Ullis säger:

Hejsan!



Tamponger är inget man rekommenderar när man har avslag. Då är det bindor som gäller. Infektionsrisken är ju stor efter en förlossning.



Blöjor till bebisen, kamera alt. videokamera. Någon bra cd till förlossningen. Sen kan man ju alltid ordna det mesta efterhand.



När jag skulle få mitt första barn fick jag bara med mig bb-papperna. Glömde kamran och allt. Men vi hade inte så långt hem. Så sambon tog med sig kläder och annat sen. Men några bilder från förlossningen blev det inte. Vilket var lite synd.



Lycka till!



Kram Ullis

2011-04-29 | 22:30:37
Josefine - 18år och mamma till Kasper. säger:

Tampong kan du skippa på engång hahaha :D Ta med dig snarare än vuxenblöja, haha fast det får du

där :D

Men kanske en tidning eller idop/mp3, kan vara skönt och få tiden att gå :) Jag ångrade att jag inte tog med mig en bok eller nånting, för på kvällarna på BB hade jag så svårt och sova :)

Kramar!

2011-04-29 | 23:19:35
Bloggadress: http://kasperjosefine.blogg.se/
Jennie säger:

Googlade och fann denna sidan:



http://se.babycenter.com/pregnancy/labourandbirth/planningyourbabysbirth/whattopack/



Verkar vara en hel lång lista haha =)

2011-04-30 | 05:03:47
Bloggadress: http://porkiee.blogg.se/
Maria säger:

Tamponger behöver du inte för de får du inte använda ... ta med egen tvål och shampo när du dushar efter förlossningen ede skönt med egna produkter än deras. tandborst och tandkrm kan va skönt. och kontanter ...

2011-04-30 | 13:03:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback