Dag 01 - Om mig

Om mig ? Ja vad finns det att berätta egentligen? Ni vet väl det mesta, men jag drar väl en LÅNG historia om mitt liv och allt ;). Så nu kör vi, har fixat en egen kategori för denna lista också :).


Jag heter Eleanor och som 4årig flicka flyttade jag och min familj ut på landet till Sigtuna kommun. Vi har alltid bo i Stockholm och kommer nog alltid göra det, 1999 lämnade vi vårt trygga radhus liv och kom till ett torp med ett ända sovrum + en länga av förråd och ett rum. Detta betyde att vi skulle få trängas med varadra, mina två systrar fick dela på rummet som fanns i längan, medans jag, min bror och mina föräldrar fick trängas i det ända sovrummet i torpet. Pappa har alltid drömt om att få bygga hus och hans dröm gick äntligen avfarten :). Det gick utan problem att bo så, visst det va trångt och jobbigt vissa tillfällen. Men vi fixade, när jag hade fyllt 12 tror jag. Så fick jag mitt första alldeles egna rum, om man bort ser ifrån när jag var spädbarn. Livet har rullat på som vanligt, tills jag vid 14 års ålder bestämde mig för att byta skola till Knivsta kommun som ligger i närhet, dock betyde detta att jag skulle få flytta hemifrån. Sagt och gjort packade jag mina saker och flyttade till min storesyster som bodde i Knivsta då. I Knivsta kommun började jag årskurs 9 och storm trivdes med mina nya klasskompisar. Efter 9:an valde jag att fortsätta gå kvar i Knivsta kommun och börja på gymnasium där, så jag började på en omvårdnas linje, men efter nästan 2 månader insåg jag att det var fel linje för mig och valde att byta till ett annat gymnasium, det jag går i nu :). I oktober förra året fick jag reda på att jag var gravid och jag valde att behålla bebisen. Detta var i samtidigt som jag byte gymnasium, under denna tid flyttade jag hem igen till mina föräldrar.
Nu bor jag hemma igen och väntar min son, som är beräknad till den 12 Juli. Det finns nog inte så mycket mer att berätta, min personlighet är rätt så jobbig nog. Jag är en stark person, envis och helt galen rätt så mycket :).

Jag tror detta är allt jag har att berätta om mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback