Barnmorskan igår!

Hej Hej!
Jag glömde totalt att jag skulle skriva igår, när jag kom hem ifrån Bm. Men jag va super trött och jag somnade innan klockan va 22 igår kväll. Men jag berätta nu istället, så är det gjort =).

Jag hade tid hos Bm kl 15 och jag stressade dit som vanligt nästan, men det var lugnt fick sitta ett tag och vänta innan min bm kom. Men det va väl runtin kontroll, vi kollade blodtryck, sockervärde,järnvärde, lyssnade på hjärtljud och sedan mäte vi magen för första gången. Tror det va allt vi gjort,  blodttrycket så bra ut som alltid och även sockervärdet. Igår så låg även järnvärdet bra , brukar ha sämre, sist jag va hos barnmorskan hade jag i snitt 106 tror jag och igår hade jag 119, jag går på järntabletter. Men nu får jag äntligen bara äta en om dagen igen, förut va det två. Sedan lyssnade vi på min lilla pojkes hjärta, det lät jätte bra och det dunka på mycket fint och fort, tror det låg runt 150-158. Så det slår snabbt, men det kändes skönt att höra honom. Jag blir varm i hela kroppen varje gång vi lyssnar på hjärtljudet, igår va även första gången vi mäte magen. Det va inget speciellt direkt, inget wow va häftigt, jag hade måttet 23 cm, vet inte riktigt vad det menads med det.
Annars vad det inget speciellt som hände, vi bestämde lite nya tider och så =)

Tider som vi satte upp:

14 April - föräldrar grupp, prat om förlossningen, ammning och lite sånt
20 April - Tillbaka till Bm och sen föräldrar grupp igen
27 April - Föräldrar grupp igen
4 Maj - Tillbaks till Bm
18 Maj - Tillbaks till Bm

Jag tror det va alla tider vi satte upp för så länge, mellan 4 - 18 Maj så kommer jag även förhoppningsvis få en tid för ännu ett ultraljud tack vare att min moderkaka ligger fel nu. Så vi får se när jag får den tiden, skulle få den hem skickad. Jag har även kommit på nu vart jag vill födda, jag har alltid sagt KS (karonlinska sjukhus, i solna), men jag har ändrat mig, jag vill födda på Danderyd sjukhus. Tack vare att jag va där och hälsa på min syster igår (berättar mera om det sen).

Men detta va mitt besök hos Bm =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback